Waarom u nu met Facebook-advertenties moet gaan werken

De betaalde advertentiemarkt is erg dynamisch. De regels van het spel veranderen elke dag: er verschijnen nieuwe formaten, targeting, concurrenten verschijnen en verdwijnen, en weddenschappen lijken op een achtbaan. Een advertentiecampagne die goed werkt, kan morgen onrendabel worden. Dan zul je het ofwel moeten optimaliseren (wat kan leiden tot verlies van het aantal leads), ofwel op zoek moeten gaan naar alternatieve verkeersbronnen.

Wat als u verschillende advertentiesystemen heeft geprobeerd, maar geen rendement op conversies heeft gevonden? Heeft u al stabiele resultaten behaald en wilt u verder? Waar kunt u heen als u geen verkeer met een positieve ROI kunt vinden?

Publiek en bereik

Met de mogelijkheden van het advertentieplatform kunt u bijna elk publiek bereiken in verschillende stadia van de verkooptrechter. Tegelijkertijd hebben gebruikers een hoge mate van vertrouwen in advertenties, aangezien Facebook strikt de kwaliteit van advertentiemateriaal bewaakt en relevante advertenties probeert weer te geven.

Het Facebook-advertentienetwerk biedt een indrukwekkend bereik van gebruikers over de hele wereld en in Rusland in het bijzonder. Hier zijn de belangrijkste bronnen waar u advertenties kunt weergeven via Facebook-advertenties:

Facebook messenger. Volgens de laatste schatting van Facebook in 2017 bereikte het publiek van de messenger 1,3 miljard gebruikers.

Audience Network. Biedt impressies van partnerbronnen – mobiele sites en applicaties, bijvoorbeeld Tinder, Cut The Rope, etc.

Geschikt voor iedereen

Facebook-advertenties zijn geschikt voor een breed scala aan marketingtaken: prestaties, branding of het promoten van uw community.

Als u een website of bestemmingspagina heeft waarop u leads verzamelt, heeft u meer dan 15 verschillende indelingen en vele manieren om uw advertentiecampagnes te optimaliseren.

Als er geen bestemmingspagina is, zijn er andere manieren om contacten van potentiële klanten te verzamelen, bijvoorbeeld door een leadformulier te gebruiken of door ze naar instant messengers te sturen.

Als u een online winkel heeft, maakt u een productfeed en voert u dynamische remarketing uit. Promotie van een Facebook-community of Instagram-account met advertentie-optimalisatie op basis van betrokkenheidsstatistieken (likes en reposts).

Om problemen met het vergroten van de bekendheid op te lossen, is het mogelijk om verkeer te kopen met een prijs voor vertoningen, videoadvertenties te plaatsen.

Nauwkeurige targeting

Facebook verzamelt vrij veel informatie over zijn gebruikers en hun interesses. Hierdoor kunnen adverteerders hun doelgroep nauwkeuriger selecteren en targeten. Hier zijn de essentiële tools die u moet beheersen bij het werken met Facebook-advertenties: 

Effectieve look-alike-doelgroepen. Naar mijn mening heeft Facebook de beste zoekalgoritmen voor vergelijkbare gebruikers van alle advertentiesystemen. Het is voldoende om lijsten met e-mailadressen en telefoonnummers van uw klanten te uploaden naar het sociale netwerk om een ​​hoogwaardig publiek met vergelijkbare kenmerken te krijgen. Bovendien kan een look-alike worden gemaakt op basis van uw Facebook-communityleden en de gegevens die door de pixel op de site worden verzameld.

Optimalisatie van advertentiecampagnes voor conversies. Het systeem probeert advertenties weer te geven aan gebruikers die het meest waarschijnlijk de gerichte actie zullen ondernemen die u nodig heeft. Om het te starten, hoeft u alleen maar een pixel op de site te installeren, evenementen naar Facebook te verzenden en een optimalisatiemethode te selecteren.

Met de tool Audience Statistics kunt u hoogwaardige doelgroepen maken voor uw targeting. Hier kunt u doelgroepen met specifieke interesses analyseren, kruispunten met andere segmenten zoeken of uw eigen segmenten maken op basis van het hele publiek: verbonden of niet gerelateerd aan uw Facebook-bedrijf.

Automatisering en extra functies

Nog zes tools om u te helpen Facebook-advertenties te begrijpen en te automatiseren en ze tegelijkertijd effectief te maken:

Lead Ads is een Facebook-advertentiecampagne-indeling waarmee u leads kunt verzamelen met behulp van formulieren rechtstreeks op het sociale netwerk.

Mogelijkheid om gebruikers om te leiden van advertenties naar WhatsApp of Facebook Messenger.

Instant Experience (voorheen “Canvas”) is een indeling die kan worden gebruikt om een ​​analoog van een landingspagina in een Facebook-feed te maken. Werkt alleen op mobiele apparaten.

Een korte checklist voor wie Facebook wil testen

Aan de slag gaan met Facebook-advertenties is vrij eenvoudig, zelfs zonder ervaring en zonder veel nuances te begrijpen. Hier is een universeel algoritme voor het lanceren van advertentiecampagnes voor een beginner:

Installeer de Facebook-pixel op uw site en stel het verzenden van conversiegebeurtenissen in.

Maak een advertentiecampagne met een conversiedoel en drie soorten targeting: look-alike, op interesses gebaseerde targeting en remarketing. Ze zouden onderling minpunten moeten zijn.

Gebruik automatische plaatsingen, zodat het systeem de meest effectieve plaatsingen voor u vindt.

Creëer dynamische advertenties met verschillende teksten en afbeeldingen met verschillende USP’s.

Voer een advertentiecampagne uit en houd de resultaten bij.

Tenslotte

Gezien het huidige automatiseringsniveau op Facebook, is het jouw taak om sociale media te leren hoe ze conversies voor je kunnen vinden, en daar zijn op dit moment veel tools voor. Een jaar geleden werd het advertentieformaat van Instagram Stories net getest, en vandaag is het een van de belangrijkste plaatsingen en is de CPM al hoger dan in de Instagram-feed.

Maar wat gebeurt er in een volgend jaar? We zijn op de hoogte van de plannen van Facebook dit jaar om een ​​verenigd messaging-ecosysteem te creëren op basis van de drie belangrijkste producten: Facebook, Instagram, WhatsApp. En het bedrijf zal zijn reclameactiviteiten zeker in deze richting uitbreiden. Als u hoge resultaten wilt behalen in marketing, is het belangrijk om als een van de eersten nieuwe kansen uit te proberen: misschien zijn ze de sleutel tot succes.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

top digital marketing companies

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html