De kracht van de klant

Ondernemers in de jaren ’50 tot tien jaar geleden hadden het makkelijk, hoor ik sommige ondernemers denken. Toen bestond het internet nog niet of was het net in opkomst, waardoor veel consumenten het nog niet ontdekt hadden. Tegenwoordig is dat wel anders. Bijna alles gebeurd tegenwoordig online en daar kan je als onderneming niet onder uit.

Ten eerste moet je als bedrijf tegenwoordig online actief zijn, ongeacht je achtergrond. Zelfs een bakstenenproducent zal niet alles uit zijn zaak halen als hij of zij niet online te vinden is. Mensen zoeken online naar informatie en vergelijken online de verschillende mogelijkheden die er zijn. Daarnaast draait ook niet alles meer om het product, maar des te meer om de tentoonstelling en de professionaliteit. Geen website of een slecht onderhouden website geven de moderne consument geen vertrouwen.

Maar waar de meeste mensen tegenaan lopen is dat een individuele klant nu veel meer macht heeft dan voorheen. Een slechte ervaring wordt niet meer alleen onderling verspreid, maar kan via het internet duizenden en duizenden potentiele klanten bereiken, waardoor de reputatie van een bedrijf theoretisch door een persoon al de grond ingeboord kan worden.

Maar het is ook belangrijk om in te zien dat dit ook positief kan zijn! Een goede beoordeling wordt immers evengoed gezien. Een simpele professionele klantenservice kan bijvoorbeeld al de aanleiding zijn voor een positieve beoordeling, terwijl je dit niet eens per se zelf hoeft te doen. Een professionele telefoondienst of een van de andere opties die Bizziphone aanbiedt kan al een positieve invloed hebben op hoe klanten jouw bedrijf beoordelen!

De klant heeft meer macht en dat is een gegeven. Het beste wat je kan doen is hier goed gebruik van maken. Want verplaats je eens in de consument: koop jij een product dat geadverteerd wordt, of kies je eerder voor een product dat iedereen om je heen je aanraad?

Voor meer info : https://bizziphone.com/