Voor iedere ondernemer is het een streven om zo hoog mogelijk in Google komen te staan. Een toppositie google kan je veel opleveren en daarom is het belangrijk om te weten hoe je dit kunt bereiken. Allereerst is het belangrijk om te zorgen dat je website de juiste heldere structuur zodat deze ook door Google goed te ‘lezen’ is. Je site zal dan eenvoudiger te indexeren zijn en daarmee wordt de kans op een toppositie Google aanzienlijk vergroot. Kijk hiervoor ook zeker eens bij je directe concurrenten: hoe pakken zij het aan? Misschien kun je er nog iets van leren. Het handigst is om te kijken naar de eerste tien resultaten op de eerste pagina van Google. Dit is ten slotte ook de pagina waar de meeste mensen naar kijken en ook niet verder dan klikken. Je wilt ook zorgen voor relevante verwijzende links. Google bepaalt op deze manier hoe populair en dus relevant een website is. Daarbij gaat het dan ook echt om kwaliteit en minder om kwantiteit. Liever een verwijzende link op bijvoorbeeld nu.punt.nl dan vijf links op onbekende en niet veel bezochte blogsites. Ook betaalde zoekresultaten kunnen je website boosten, maar dit gaat met adwords. De adwords uitbesteden prijzen lopen uiteen, maar zijn altijd het overwegen waard om zo een goede combinatie te maken van betaalde zoekresultaten en zogenaamd organisch verkeer. Last but not least is het ook heel belangrijk dat de content op je website goed op orde te hebben. De content moet relevant zijn voor het product of de dienst dat jij verkoopt. Dat is beter voor Google, maar motiveert mensen natuurlijk ook veel meer om door te klikken op je site en je website wellicht nog eens te bezoeken. Kortom, een toppositie in google is niet zo eenvoudig te bereiken maar met de juiste tools kom je wel al een heel eind. |
Voor meer info : http://www.e-conomy.nl |
